Het sigarenkistje van de firma Van Ewijk

Op mijn verhaal ‘Leven met verlies’, over mijn oma Verheijen-Van Ewijk, kreeg ik een reactie van de Paul Budde uit Sydney. Hij was in bezit van een oud sigarendoosje met de naam van Ewijk & Co, Vossenstraat 37, Arnhem. De reactie verraste mij.

Sigarenkistje Firma Van Ewijk & co

Op mijn vraag hoe het kistje in zijn bezit was gekomen, meldde hij dat het waarschijnlijk eigendom is geweest van zijn oud-oom, een pastoor in Glanerbrug, overleden in 1929. Bijzonder om te horen. Dat is wat mijn grootvader Verheijen – de Co. van Van Ewijk – deed: de katholieke geestelijkheid langs om sigaren te verkopen.  Misschien is hij ook bij de pastoor in Glanerburg geweest en heeft hij daar dit doosje afgeleverd. Hoe dan ook, ontzettend leuk om over een foto van het sigarenkistje te beschikken.

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

